In deze Faq e-mail komen de meeste vragen die u kunt hebben aan bod. Staat uw vraag er niet tussen neemt u dan contact op met de helpdesk.
Hoe maak ik e-mailadressen ( pop3 accounts ) aan ?
1) Log in in uw controlpanel www.uwdomeinnaam.nl/admin
2) Druk links in het menu op “mailboxes/users”
3) Druk op “add user”
4) Als u het e-mailades info@uwdomeinnaam.nl wilt aanmaken vult u bij username en fullname “info” in.
5) Vul een wachtwoord in.
6) Druk op de knop “add”
7) Nu is uw e-mailadres aangemaakt en kunt u met dit e-mailadres e-mailen via elk e-mailpakket of via webmail.
Hoe gebruik ik mijn aangemaakte e-mail adressen in outlook express ?
1) Open outlook express
2) Ga naar “extra” en kies voor de optie “accounts”.
3) Druk op de knop “toevoegen” en kies voor de optie “e-mail”.
4) Vul de naam in die u wilt gebruiken voor uw e-mail adres en druk op “volgende”.
5) Vul uw e-mailadres in en druk op volgende.
6) Bij inkomende en uitkomende e-mail vult u in mail.uwdomeinnaam.nl en druk op “volgende”.
7) Bij accountnaam vult u uw e-mailadres in, bij password vult u uw wachtwoord in en druk op “volgende”.
8) Druk op voltooien, uw e-mailadres is nu aangemaakt en u kunt e-mail verzenden en ophalen via outlook express.
Wat is de gebruikersnaam van mijn aangemaakte e-mailadres ?
De gebruikersnaam is altijd hetzelfde als het e-mailadres, gebruikt u het e-mailadres info@domeinnaam.nl dan is dat ook uw gebruikersnaam.
Ik kan geen e-mail verzenden, hoe los ik dit op?
Instellingen voor outlook express:
1) Open outlook express
2) Ga naar “extra” en kies voor de optie “accounts”.
3) U ziet nu een lijst met uw aangemaakt e-mailadressen, druk op het e-mailadres waarop u de foutmelding krijgt en druk op “eigenschappen”.
4) Ga naar tablad “servers”.
5) Onderaan ziet u de optie “voor deze server is verificatie vereist”, deze vinkt u aan en drukt op de knop “instellingen”.
6) Vul nu uw gebruikersnaam en wachtwoord in en druk op “ok”.
Hoe maak ik een e-mailadres aan dat ik wil laten forwarden naar een ander e-mailadres?
1) Log in in uw controlpanel www.uwdomeinnaam.nl/admin
2) Druk “links” in het menu op aliases.
3) Klik op de knop “add an alias”.
4) Als u het e-mailadres info@domeinnaam.nl wilt doorverwijzen naar een ander e-mailadres vult u in het bovenste vakje “info” in.
5) U kunt in het middelste vak kiezen uit bestaande e-mailadressen die u al hebt aangemaakt of u vult in het onderste vakje een extern e-mailadres in zoals bijvoorbeeld test@gmail.com, u kunt ook meerdere e-mailadressen toevoegen.
6) Druk op de knop “add alias” .
Kan ik alle e-mail die naar mijn domeinnaam wordt gestuurd doorsturen naar een ander e‑mailadres?
1) Log in in uw controlpanel www.uwdomeinnaam.nl/admin
2) Druk links in het menu op “aliases”.
3) U ziet nu in het rijtje een alias “catch-all” staan, druk op het gele potloodje van deze catch-all .
4) Onderaan kunt u een extern e-mailadres invullen, vul daar bijvoorbeeld test@gmail.com in, alle e-mail wordt doorgestuurd naar dat e-mailadres.
5) Druk op de knop “edit alias”.
Hoe kan ik mijn e-mail online bekijken ? ( webmail )
U kunt uw e-mail online bekijken door achter uw domeinnaam /squirrelmail te zetten.
Het adres van webmail is http://www.uwdomeinnaam.nl/squirrelmail